Nieuws Juli 2016

FC Barcelona volop in actie tijdens “Pre-Season”

Nu het EK erop zit, kunnen we weer gaan uitkijken naar het nieuwe voetbal seizoen dat eind augustus van start zal gaan. Het definitieve speelschema zal overigens op 21 juli a.s. officieel bekend worden gemaakt. Echter hoeven we niet zo lang te wachten om FC Barcelona in actie te zien, want over een paar weken zullen zij deelnemen aan de International Champions Cup. Op 30 juli trapt Barça af tegen het Schotse Celtic in het Aviva Stadium in Dublin (19:00 CET ). Vier dagen later, op 3 augustus nemen de mannen van Luis Enrique het op tegen de Premier League kampioenen Leicester City in de Friends Arena in Stockholm (20:00 CET) . De laatste wedstrijd van dit toernooi wordt gespeeld op 6 augustus (18:00 CET) en dan zal Barça het op gaan nemen tegen Liverpool op Wembley. 4 dagen later, op 10 augustus (20:30 CET), staat in Camp Nou de traditionele openingswedstrijd van het seizoen van FC Barcelona op het programma. Deze eerste wedstrijd van het seizoen staat in het teken van de Joan Gamper Trophy en wordt tevens gebruikt om de selectie van FC Barcelona voor te stellen aan het publiek. Deze wedstrijd is een eerbetoon aan een van de oprichters, speler en later president van de club FC Barcelona. FC Barcelona heeft voor dit seizoen het Italiaanse UC Sampdoria uitgenodigd. Sampdoria was de tegenstander van FC Barcelona in de Europa Cup 1 finale van 1992. Deze wist Barça te winnen door een doelpunt van Ronald Koeman in de 111e minuut van de wedstrijd (met zijn bekende vrije trap). Ook voor Nederlands beste speler (Johan Cruijff) was dit de eerste keer dat hij als trainer de Europa Cup 1 heeft gewonnen. Een paar dagen later (Datum en tijdstip moeten nog definitief worden bevestigd) zal FC Barcelona het uit en thuis ook nog gaan opnemen tegen Sevilla. Zij zullen dan samen gaan strijden voor het eerste stuk “Spaans” zilverwerk van het seizoen tijdens de Spaanse Super Cup.