Nieuws December 2010

Feiten en Cijfers Osasuna - Barça

De 0-3 overwinning tegen Osasuna in Pamplona betekende de achtste overwinning op rij in de Primera División. Hieronder volgen enkele feiten en cijfers van de wedstrijd.

- De overwinning betekende de beste start van Barça in uitwedstrijden. Barça wist namelijk alle zeven uitwedstrijden te winnen.
- Het derde doelpunt kwam voort uit de eerste penalty in de Primera División dit seizoen.
- Met zijn twee doelpunten, heeft Messi zijn doelpunten totaal op 15 goals gebracht in 14 competitiewedstrijden.
- Pedro maakte tegen Osasuna alweer een goal en dit betekende dat hij de laatste zeven wedstrijden iedere wedstrijd een goal wist te maken.
- De laatste vier wedstrijden in de Primera División en de Champions League tesamen, kreeg Barça keeper Valdés geen tegendoelpunt te verwerken.
- Tijdens deze vier wedstrijden, maakte Barça 19 doelpunten.
- Voor het eerst dit seizoen, startte Guardiola met dezelfde elf spelers als de wedstrijd daarvoor.
- Osasuna wist maar vier keer op het doel van Valdés te schieten in vergelijking, Barça schoot vijftien keer op het doel van Osasuna keeper Ricardo.
- Xavi was weer de meest actieve speler van Barça, van de 103 passes die hij gaf, kwamen er 90 passes goed uit. In de wedstrijd tegen Real had hij ook al een dergelijk hoog gemiddelde.