Nieuws Maart 2024

Femení winnen El Clásico

Nog nooit verloren de vrouwen van Barça een Clásico van Real Madrid Femenino. Voorsprong in la Liga F na deze wedstrijd bedraagt 12 punten. Het kampioenschap ligt binnen bereik.

Eigenlijk had Madrid geen schijn van kans: Barça domineerde op alle fronten. Barça startte geconcentreerd en na 10 minuten was het Rolfö die de score opende: 0-1. Een combinatie met Graham Hansen en Ona Batlle stelde Rolfö in staat om te scoren.

Even zat de schrik er goed in: Paredes scoorde bijna een eigen doelpunt maar de paal stond op de juiste plaats. Voor de rust nog een kans voor Salma Paralluelo. Jammer genoeg raakte de bal het houtwerk. In de 55e minuut was het opnieuw raak voor Barça. Schitterende pass van Graham Hansen op Aitana. Ze wist er wel raad mee: 0-2.

Genadeslag voor Madrid in de 67e minuut. Graham Hansen scoort de 0-3 op aangeven van Aitana. Toch gaven de Madrileense vrouwen nog niet op en Cata Coll hield haar doel schoon. Onze eigen Esmee Brugts verving in de 76e minuut Graham Hansen.

Conclusie: een prima wedstrijd in een Clásico die voorlopig nog wel Blaugrana zal blijven. Daarvoor is het verschil te groot.

Stand:

1. FC Barcelona 21-61

2. Real Madrid 21-49

3. Levante 21-43

4. Madrid CFF 21-42

5. Atlético 21-39

Visca Barça Femení!!!

Opstelling: Coll, Batlle, Parades, Engen, Rolfö (76”Torrejón), Guijarro, Walsh (70”López), Bonmatí )70” Putellas, Pina (58’Caldentey), Paralluelo, Hansen (76”Brugts)

Foto:fcbarcelona.com