Nieuws Februari 2011

Finale tegen Real Madrid!

De finale van de Copa del Rey kent zijn droom affiche. De twee grootmachten uit het Spaanse voetbal zullen het op neutraal terrein tegen elkaar gaan opnemen. Speeldatum hiervoor is 20 april, midweeks na de competitie ontmoeting in het Bernabeu.

Beide ploegen hadden zich al een prima uitgangspositie verschaft door de heenwedstrijden in winst om te zetten. Barcelona maakte thuis al gehakt van Almeria en Madrid wist knap met 0-1 te winnen in en van Sevilla. Gister wist de ploeg van Mourinho het karwei thuis af te maken met een degelijke 2-0 overwinning.

De Spaanse kranten zijn uiteraard lovend over deze unieke finale. Ook wordt er, met name in de Catalaanse kranten, teruggekeken op de eerste treffer van Afellay in dienst van de Blaugrana's. Positieve geluiden zijn er te lezen over de manier waarop 'Ibi' zijn eerste treffer maakte en de blijdschap die dit bij hemzelf gaf maar opvallend genoeg ook bij de rest van de spelers en technische staf. Ibi zou zijn treffer opgedragen hebben aan zijn overleden vader, de manier waarop de Nederlander juicht, twee vingers ten hemel, verklaart deze logische conclusie.