Nieuws Oktober 2013

Geen wedstrijd deze week

Deze week helaas geen wedstrijden van het eerste elftal van FC Barcelona vanwege de laatste interlands die worden afgewerkt in de WK-kwalificatie.

De internationals verspreiden zich deze week over de hele wereld. Spanje neemt het vrijdagavond om 22.00 uur op tegen Wit-Rusland. Bij winst is de ploeg vrijwel zeker van een ticket voor de WK in Brazilië. Alexis Sanchez neemt het een uur later met zijn land Chili op tegen Colombia. Ook zijn land kan de WK bijna niet meer mislopen. Argentinië dat zonder Lionel Messi maar met Javier Mascherano moet aantreden tegen Peru is al geplaatst. Gastland Brazilië oefent zaterdagmiddag tegen Zuid-Korea.

De spelers die niet zijn opgeroepen voor interlands trainen van dinsdag tot en met vrijdag op het trainingscomplex Ciutat Esportiva. Het weekend krijgen zij vrijaf van Gerardo Martino. De eerstvolgende wedstrijd staat gepland op zaterdag 19 oktober om 20.00 uur. De Blaugranas gaan dan op bezoek bij laagvlieger Osasuna.

Zondag om 12.00 uur staat er voor Barça B wel een wedstrijd op het programma. Het vorig jaar uit de hoogste afdeling gedegradeerde Deportivo de La Coruña is de tegenstander in het Mini Estadi te Barcelona. Het team van trainer Eusebio Sacristán heeft tot nu toe tien punten verzameld, drie minder dan de ploeg uit Galicië.