Nieuws November 2011

Getafe - Barça 1-0

FC Barcelona heeft zich zelf een slechte dienst bewezen door bij Getafe met 1-0 te verliezen. De Blaugranas speelde een matige wedstrijd tegen de club uit Madrid. De gehele wedstrijd domineerde Barça wel, maar tot echte kansen kwam het niet. Villa zag zijn schot recht op doelman Moyá gaan en Alexis miste 3 maal het doel. De grootste kans daarvan was een rebound van de Chileen, maar zijn schot richting de goal zonder keeper ging net naast.

De tweede helft was niet veel beter voor Barcelona. Wederom kende de Catalanen weinig moeite met Getafe maar kwam zelf niet uit de verf. Verder dan een aantal vrije trappen op mooie locaties en een schot van Villa kwamen ze niet. Tot overmaat van ramp kwam de thuisploeg zelfs op voorsprong. Valera kopte gemakkelijk binnen uit een hoekschop. De verdediger van Getafe had weinig hinder van de Barcelona defensie. Een doelpunt die Barça zich zelf mag aanrekenen. Barcelona ging vol in de aanval met de ingevallen Pedro en Cuenca op zoek naar de gelijkmaker. Maar er was geen gaatje te vinden in de blauwe muur van Getafe. Pedro kreeg 2 mogelijkheden maar zijn schoten waren niet goed genoeg. In de allerlaatste minuut is het Messi die de meest opgelegde kans krijgt op de gelijkmaker. Maar zijn schot ging oog in oog staande met de doelman op de paal. Barcelona incasseert hiermee zijn eerste verlies van het seizoen in de competitie. De Blaugranas kijken nu tegen 6 punten achterstand aan op Real.

Opstelling FC Barcelona: Valdés, Alves, Piqué, Abidal, Maxwell (72' Cuenca), Sergio, Xavi, Thiago (65' Keita), Alexis (72' Pedro), Villa en Messi.