Nieuws Mei 2014

Girona - Barça 2-3

FC Barcelona heeft de finale gehaald van de Copa Catalunya, op 21 mei. In en tegen Girona werd het 2-3 voor de Blaugrana’s. In de opstelling stonden tien spelers van Barça B en één speler van de Juvenils van FC Barcelona, te weten Godswill. Meest ervaren speler in het team was Isaac Cuenca, die sinds 2012 weer van de partij was. Het team werd geleid door de Eusebio Sacristán.

Barça begon goed aan het duel, wat al snel resulteerde in een kans voor Jean Marie Dongou. De sterke spits was niet scherp genoeg en wist de bal dus niet in het doel te krijgen. Dongou deed in de eerste helft goed van zich spreken, toen hij de beslissende pass gaf op Babunski. De Macedonier twijfelde geen moment en zette de Blaugrana’s op een 0-1 voorsprong. Toch wist de thuisclub voor rust via Chando de gelijkmaker binnen te werken. Cuenca tekende voor de laatste kans voor rust, maar de rechtsbuiten schoot nét voorlangs, waardoor de 1-1 op het scorebord bleef.

Na rust was Barça de betere partij, maar kon Girona er een paar keer gevaarlijk uit komen. Na iets meer dan een uur spelen werd Espinosa in het strafschopgebied van de thuisclub onderuitgehaald. De scheidsrechter oordeelde resoluut en gaf de Blaugrana’s een strafschop. Deze werd onberispelijk binnen geschoten door Cuenca. Lang duurde de voorsprong niet. Slechts 2 minuten later wist Chando Girona voor de tweede maal de gelijkmaker binnen te schieten, 2-2. Een kwartier voor tijd was het Ilie die vanuit een corner de winnende treffer wist te scoren. De middenvelder kopte een corner feilloos binnen, om zo voor de 2-3 eindstand te zorgen.

Bañuz, Godswill (24 Patric), Bagnack, Samper, Lucas, Ilie, 7 Cuenca (63’Munir), Babunski (63’ Kaptoum), Dongou (58’Traore), 10 Denis Suárez (58’ Espinosa) en Nieto