Nieuws Januari 2023

Girona – FC Barcelona: 0-1

Het ging moeizaam in deze Catalaanse derby (met nieuwe shirts). Moeilijk voetballen tegen een ploeg die zich ingraaft. Raphinha bakte er in het begin niet veel van. Veel balverlies in een wedstrijd die moeizaam op gang kwam. Van beide kanten.

In de 25e minuut moest helaas Dembélé het veld verlaten met een spierblessure. Pedri was zijn vervanger. Lewandowski en Torres waren geschorst. Er werden maar weinig kansen gecreëerd. Mede door het goede en fanatieke verdedigen van Girona. De hakjes van Frenkie hadden nauwelijks effect.

In de 30e minuut een schot van Ansu Fati dat jammer genoeg over het doel van Girona ging. Tegen de verwachting in had FC Barcelona geen overwicht. Een schot op doel van Pedri leverde helaas geen treffer op. Ruststand: 0-0.

In het begin van de 2e helft kwam Jordi Alba voor Alonso. Meer druk van de linkerkant. Barça begon sterk aan de 2e helft. Meer aanvalspogingen. En dat had resultaat: 0-1 door Pedri (in zijn 100e wedstrijd) na een assist van Jordi Alba. Zo was het bedoeld. Goeie wissel!

Naarmate de wedstrijd vorderde werd de druk van Girona steeds groter. Dit leidde tot een aantal kansen. Maar de verdediging van Barça hield stand. Ansu Fati speelde een onopvallende wedstrijd en werd vervangen door Balde. In de laatste 10 minuten waren er wat kansen voor beide partijen.

Opluchting toen de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd floot. Zwaar bevochten 3 punten mee naar Barcelona. Betis is de volgende tegenstander (woensdag 1-2). Dan zal het beter moeten. Gelukkig zien we dan Lewandowski weer in de spits.

Visca Barça!!

Opstelling: ter Stegen, Eric García, Koundé, Alonso (46”Alba), Araújo, Frenkie, Gavi, Busquets, Ansu Fati (80”Balde), Dembélé (25” Pedri), Raphinha (87”Kessié)

Foto:fcbarcelona.com