Nieuws Augustus 2013

Groen licht voor Tello en Dos Santos

Goed nieuws in Can Barça: Cristian Tello en Jonathan Dos Santos hebben van de medische staf het groene licht gekregen. Tello was geblesseerd aan zijn linkerdij, terwijl Dos Santos een spier in zijn dij verrekt had. Beide spelers trainden donderdag weer op normale wijze mee met de rest van de ploeg en maakten de volledige sessie af, voor het eerst sinds de zomertour van Barça is begonnen. Tello en Dos Santos speelden dan ook geen rol in de wedstrijd tegen Thailand, maar zouden zomaar alsnog hun opwachting kunnen maken in de laatste wedstrijd van de seizoensvoorbereiding, aanstaande zaterdag tegen Malaysia XI.

Er is echter ook minder goed nieuws. Pedro zal zeker weten niet spelen in Kuala Lumpur. Tijdens de trainingssessie bleef de Spanjaard achter in de fitnessruimte van het hotel om te werken aan zijn herstel, nadat hij afgelopen woensdag last kreeg van zijn kuitspier. Pedro was in gezelschap van Jordi Alba, die eveneens moet herstellen van een blessure.

De andere 22 spelers trainden achter gesloten deuren in het Shah Alam Stadion, de eerste training in Maleisië. Dit stadion biedt plaats aan 80.000 toeschouwers, heeft een atletiekbaan en wordt normaal gebruikt door de lokale ploeg, Selangor FA. Zaterdag zal Barça echter het Bukit Jali Nationale Stadion betreden, waar maar liefst 100.000 man in kan.
Vlak voor de trainingssessie namen de spelers deel aan een evenement van de FC Barcelona Fundació in samenwerking met de lokale liefdadigheidsinstelling Dignity for Children.