Nieuws Augustus 2016

Groepsfase Champions League bekend

Afgelopen donderdag is in Monaco de loting voor de groepsfase van de Champions League voor komend seizoen verricht. De finale van deze jaargang van het Europese clubtoernooi zal op 3 Juni worden gespeeld in het Millennium Stadium in Cardiff. Tijdens deze loting is Barça als groepshoofd ingedeeld van groep C.

Naast de blaugranas is ook Manchester City ingedeeld. De Engelsen wisten in de voorronde Steaua Boekarest uit te schakelen en zijn geen onbekende club voor de Catalanen. Zo is voormalig speler en coach Pep Guardiola er deze zomer als trainer aangesteld en werd deze week officieel bekend gemaakt dat doelman Claudio Bravo de overstap maakt van Barça naar Man City. Daarnaast werden de achtste finales van de seizoenen 2013/14 en 2014/15 tegen deze Engelse club gespeeld. Beide keren wist FC Barcelona de Engelsen uit te schakelen.

Voor de huidige keeper van Barça, Marc-André Ter Stegen wordt het in de groepsfase een weerzien met oude bekenden. Zijn voormalige club
Borussia Mönchengladbach is als derde club toegevoegd aan groep C.

De vierde ploeg die aan Barca’s groep is toegevoegd is Celtic. Het is de zesde keer deze eeuw dat deze ploegen aan elkaar gekoppeld worden in Europees verband, dus Celtic is ook zeker een bekende club voor Barça.