Nieuws Februari 2012

Guardiola: "Nu thuis winnen"

Uiteraard begint na een grote wedstrijd direct het terugkijken. En in het geval van een dubbele bekerwedstrijd ook direct het vooruitblikken. Zo is trainer Guardiola wel blij met een gelijkspel. "Nu moeten we thuis wel winnen."

Anders dan in de kwartfinale toen er uit bij Madrid gewonnen werd, moet er nu eigenlijk wel gewonnen worden thuis. "Het is voor ons beter dat we de wedstrijd moeten winnen en niet het gevoel hebben dat we er al zijn. We hebben in Mestalla op een droog veld een goede prestatie neergezet, hopelijk kunnen we volgende week thuis op een natter veld dat nogmaals doen."

Guardiola wilde niet veel kwijt over de fout van de scheidsrechter die beoordeelde dat Pinto de bal binnen de 16 met zijn arm aanraakte, maar dat toch net buiten zijn doelgebied deed. "Een vroege rode kaart zou zeker invloed hebben gehad op de wedstrijd." Meer wilde hij er niet over kwijt. Zijn collega Emery van Valencia stond er ook niet al te lang bij stil. "Het was een fout van de scheidsrechter maar daar hebben we geen invloed op."