Nieuws Juli 2012

Guardiola: “Sergio is een geweldige vent”

Sergio Busquets heeft in het seizoen 2011/12 mar liefst 67 wedstrijden gespeeld voor FC Barcelona en Spanje. Alleen Lionel Messi voetbalde, met 69, meer wedstrijden speelde voor Barça en Argentinië.

Dat betekent dat de Busquets in 83% van alle mogelijke wedstrijden zijn opwachting maakte. De 67 wedstrijden zijn onderverdeeld in 52 van de 64 wedstrijden voor Barça en 15 van de 17 duels voor La Roja.

Josep Guardiola liet de nu 24-jarige Busquets debuteren op 13 september 2008 in de tweede wedstrijd van Guardiola als hoofdcoach van FC Barcelona. Inmiddels is Sergio een vaste waarde voor zowel Barça als Spanje. “Hij is een van de beste middenvelder van de wereld. Hij is net zo competitief als Messi en net als Leo speelt hij nooit slecht in een finale. En belangrijker: het is een geweldige vent”, aldus Guardiola in nummer 57 van het magazine BARÇA. De voormalige coach van Busquets vervolgt met: “Wanneer hij aanvoerder wordt, en ik weet zeker dat hij die rol zal vervullen, zal hij ervoor zorgen dat zijn medespelers op de juiste posities staan en weten wat ze moeten doen. een coach organiseert zoveel hij kan, maar sommige dingen moeten de spelers zelf oppakken in het veld. Een aanvoerder moet een natuurlijke gezag uitstralen en Sergio heeft dat.”