Nieuws Augustus 2015

Halilović verhuurd aan Sporting Gijón

De wisselingen in de selecties van FC Barcelona zijn nog niet over. De club maakte deze week bekend een afspraak overeengekomen te zijn voor de verhuur van Alen Halilović, het jonge talent uit Kroatië van Barça B. Halilović zal voor een seizoen bij Sporting Gijón gaan spelen.

De Kroaat stapte vorige zomer van Dynamo Zagreb over naar Barça B en speelde dertig wedstrijden, waarvan 22 als basisspeler. Viermaal kwam hij tot scoren. Luis Enrique gaf hem zijn debuut in de hoofdmacht van Barça in januari dit jaar, in de ronde van laatste zestien van de Copa del Rey competitie. Tegen Elche kwam hij na ruim een uur spelen in het veld en was zelfs dicht bij een doelpunt vanaf de rand van het zestienmetergebied.

Deze zomer behoorde Halilović tot de blaugrana selectie die de Amerikaanse Tour afwerkte, en in de drie wedstrijden tegen LA Galaxy, Manchester United en Chelsea mocht hij opdraven. Tevens debuteerde hij in Camp Nou tijdens de Joan Gamper Trofee wedstrijd tegen AS Roma.