Nieuws April 2014

Het nieuwe magazine is uit!

Eergisteren werd de nieuwe editie van het fanclubmagazine naar de post gebracht. De meeste leden zullen deze dus vandaag (woensdag) op de mat zien vallen.

We beginnen dit bijzondere jubileumnummer, de fanclub bestaat op 9 april 2014 immers precies 15 jaar, met een interview met de behendige aanvaller Alexis Sánchez, daarna een introductie van Sergi Roberto en de Afrikaanse Parels van Barça B, middenvelder Alex Song vertelt in een interview waarom hij verdedigt, gevolgd door een boekbespreking over de biografie van steraanvaller Lionel Messi. Zoals iedereen weet, staat FC Barcelona weer in de finale van de Copa del Rey en hierin staat het tegenover aartsrivaal Real Madrid. Dit is inmiddels de zevende keer en daarom kijken we terug hoe de vorige zes finales zijn afgelopen. Als laatste in het eerste deel van dit magazine stellen we de nieuwe voorzitter Josep María Bartomeu aan u voor.

Hierna volgt de jubileum-fotospecial met de beste foto’s uit de 15 jaar dat de Fan Club Barcelona bestaat, per rubriek voorzien van schitterende foto’s. Zo zien we enkele oud-spelers met een fanclubmagazine, waarna de bestuurlijke activiteiten aan bod komen met enkele foto’s uit de begintijd van de fanclub. Ook de twee Nederlandse trainers, die tijdens het bestaan van de fanclub aan het roer hebben gestaan, worden niet vergeten. Aansluitend een aantal foto’s van Nederlandse spelers die de afgelopen 15 jaar blaugrana waren. Van de Nederlandse spelers is het een kleine stap naar de buitenlandse supersterren zoals Rivaldo en Ronaldinho. De grootste ster van allemaal is natuurlijk Messi. Hij krijgt natuurlijk een hele pagina met foto’s. Van de diverse bijzondere activiteiten, die de fanclub de afgelopen 15 jaar heeft georganiseerd, zijn ontzettend veel foto’s. We hebben er een paar geselecteerd voor deze jubileumeditie. Naast de wereldsterren hebben we de afgelopen 15 jaar volop mogen genieten van een aantal andere Catalaanse grootheden en daarom is er een pagina aan Puyol, Xavi en Iniesta gewijd. De meest succesvolle trainer uit de geschiedenis ontbreekt natuurlijk ook niet. Van Guardiola hebben we dan ook enkele hele mooie foto’s gevonden. Sinds 9 april 1999 hebben we drie Champions League finales mogen mee maken (en alle drie gewonnen), dus ook hier besteden we aandacht aan. De fotospecial wordt afgesloten met een hele rits elftalfoto’s uit diverse seizoen.

Het tweede deel van het magazine begint met de vaste rubriek “Achter de schermen”, gevolgd door een verslag van de eerste twee fanreizen van dit kalenderjaar, met daarin een heuse en zeer bijzondere primeur. Ook de rubriek “Ik was er bij” levert weer een mooi verhaal op van Geert. De bespreking van het boek 'Barcelona versus Real Madrid' sluit naadloos aan op het verhaal van Geert. In de jeugdrubriek deze keer volop aandacht voor Neymar en de kids kunnen hem zelfs imiteren. Het magazine wordt afgesloten met een exclusief interview met oud-Barçaspeler Boudewijn Zenden.
Bekijk het magazine...