Nieuws Juni 2014

Het nieuwe magazine is uit!

Vandaag is de nieuwe editie van het fanclubmagazine naar de post gebracht. De meeste leden zullen deze dus morgen (zaterdag) op de mat zien vallen.

Via variërende artikelen wordt in dit magazine teruggekeken op een bewogen jaar waarin geen hoofdprijzen werden gewonnen en het randgebeuren helaas de boventoon voerde. Andrés Iniesta steekt zijn mening niet onder stoelen of banken en geeft in een interview ruiterlijk toe dat er collectief gefaald is deze jaargang. Door de bloedstollend spannende finale van de ‘verloren’ Spaanse kampioensstrijd met Atlético Madrid werd het afscheid van de dragende spelers Carles ‘Tarzan’ Puyol en Víctor ‘Doble V’ Valdés een beetje onderbelicht. De aanvoerders, die om verschillende redenen na een zeer lang dienstverband een punt zetten achter een spelerscarrière bij Barcelona, worden in het magazine nog eenmaal in het zonnetje gezet.

Met een bijzonder ‘in memoriam’ nemen we helaas ook afscheid van de veel te vroeg overleden coach Tito Vilanova, een verlies dat bij iedereen in Can Barça hard aankwam.

Verder aandacht voor het bestuursbesluit een referendum te organiseren om de leden toestemming te vragen over een verbouwing van Camp Nou. De fanclub was er begin april bij en stemde mee; ‘Si o No’. Naast de traditionele fanreisverslagen nemen we u in dit magazine ook mee naar culinair Calella. De beschrijving van de overheerlijke gerechten in de Catalaanse badplaats, waar de fanclub haar uitvalbasis heeft, zal u hopelijk overtuigen om wellicht volgend seizoen een keer met een fanreis mee te gaan. Alvorens Barça onder de nieuwe coach Luis Enrique aan een nieuwe episode in de clubhistorie gaat beginnen, zetten we eerst voor u nog even alle Barça internationals, die op het WK zullen verschijnen, op een rij. Mocht Nederland in Brazilië geen wereldkampioen worden, dan weten we welke landen we als alternatief kunnen aanmoedigen.

Klik hier om het magazine te bekijken.