Nieuws September 2022

Het nieuwe magazine is uit!

Morgen wordt de nieuwste editie van het fanclubmagazine naar de post gebracht. De meeste leden zullen het blad dus zaterdag op de deurmat zien vallen.

Aan dit spiksplinternieuw magazine heeft de redactie met volle overgave gewerkt. De memorabele zomer leverde zoveel stof tot artikelen op, dat dit magazine eigenlijk te dun is om een full-coverage te geven van alles wat er rond FC Barcelona gebeurde. Het was wikken en wegen, toevoegen en schrappen maar het eindproduct ziet er mooier uit dan dat we hoopten te bewerkstelligen. Belangrijk is dat het inmiddels voorzichtige euforische gevoel onder de cules terug te vinden is in het magazine.

De fanclub bracht deze zomer de nodige tijd door in Barcelona en polste dagelijks de Barça-barometer. Wat is er mooier dan het voorstellen van zeven topaanwinsten waarmee de club echt kwaliteit heeft binnen weten te halen. Een interview met Ousmane Dembélé benadrukt het gevoel dat er een kentering heeft plaatsgevonden in de kleedkamer van Barça. We leggen uit hoe dit financieel toch allemaal tot stand is gebracht.

Aan het begin van dit seizoen mocht onze huisfotograaf Arnold Velders, tijdens de wedstrijd om de Joan Gamper Trofee, eindelijk weer eens eigen foto’s maken. Hij stond daarbij letterlijk langs de lijn. Een aantal daarvan, waaronder die van de dubbele middenposter, vindt u terug in deze en latere edities.

Uiteraard is er ook ruimte voor de dames. Barça Femení deed, in de schaduw van het transferbeleid van de mannen, verrassende aankopen. En voor de rest zijn we trots dat er dit seizoen weer fanreizen zullen zijn en dat we met bezoeken aan excentriekelingen als Horacio Seguí en Jan Wardenburg prachtige verhalen voor u hebben.

Hieronder een preview van het nieuwe magazine.