Nieuws April 2012

Ibrahim Afellay jarig!

Maandag viert Ibrahim Afellay zijn 26e verjaardag. Ibi is bijna hersteld van zijn zware knieblessure. Vorige week nam Josep Guardiola de nummer 20 mee naar Italië om deel te nemen aan de voorbereidende trainingen in San Siro. Afellay haalde toen de wedstrijdselectie nog niet, maar misschien dat Ibi van zijn coach wel speeltijd krijgt in de returnwedstrijd in de kwartfinales van de Champions League tegen AC Milan in Camp Nou.

Afellay nam zondag ook weer deel aan de training met de selectie van FC Barcelona. De training in het Ciutat Esportiva Joan Gamper stond in het teken van herstel voor de spelers die de competitiewedstrijd tegen Athletic Bilbao hadden gevoetbald. Josep Guardiola liet aan de training ook tien spelers van Barça B deelnemen: Oier, Tello, Montoya, Muniesa, Deulofeu, Carmona, Espinosa, Gustavo, Sergi Gomez en Rosell.

Er is weinig tijd voor de verjaardag van Ibi, want de voorbereiding op de wedstrijd van dinsdagavond tegen AC Milan is reeds gestart. Maandagavond om 18:00 uur staat de volgende training, achter gesloten deuren, in Camp Nou op het programma.