Nieuws April 2010

Iniesta een maand aan de kant

Andrés Iniesta is gebroken. Dinsdag op de training scheurde hij – niet voor het eerst dit seizoen - een spier in het rechterbeen, waardoor hij net als vorig seizoen het belangrijkste gedeelte van de competitie moet revalideren. Zijn blessure zal hem een maand van de velden houden. Hierdoor mist hij de halve finale van de Champions League tegen Inter Milaan. Iniesta zal alles moeten geven om op tijd fit te zijn voor een eventuele finale in het kampioenenbal. Hij kent dit scenario, want toen hij vorig seizoen geblesseerd raakte in de thuiswedstrijd tegen Villarreal miste hij de bekerfinale tegen Bilbao en moest hij alle zeilen bij zetten om net op tijd klaar te zijn voor de C-L finale in Rome tegen Manchester United.

Andrés maakte afgelopen zaterdag in het Bernabeu juist zijn rentree van een vorige spierletsel. Het is al weer zijn vierde blessure dit seizoen. Het zit de canterano niet mee en hij zit dan ook in zak en as. Op zijn facebook reageerde hij vandaag met de volgende mededeling: “Het is één van de zwaarste momenten uit mijn leven. Maar het leven heeft me geleerd nooit op te geven.”

In de selectie heerste grote teleurstelling. Guardiola sprak na de training de hoop uit dat Barça het seizoen zo lang mogelijk kan maken zodat Iniesta aan het eind nog mee kan doen. Hij doelde daarmee op het halen van de C-L finale, want dat is de laatste wedstrijd van het clubseizoen. “Ik weet zeker dat hij snel zal recupereren, want ik zelden een professional als Iniesta gezien.”