Nieuws Oktober 2013

Iniesta: "Ik hoor bij Barça"

In de voorbereiding van de WK-kwalificatie wedstrijd van Spanje tegen Georgië, sprak Andrés Iniesta in zijn geboorteplaats Albacete met de Spaanse pers. Zijn toekomst bij de Catalanen was het eerste wat ter sprake kwam. “Ik heb het ontzettend naar mijn zin bij
FC Barcelona en de club wil me ook graag behouden. Hopelijk kan ik hier zoveel mogelijk wedstrijden blijven, want ik hoor bij Barça.”

Tevens kwam de coach, Tata Martino, ter sprake. “Martino is een ‘gewone vent’ die zijn ideeën perfect op het team over kan brengen. De coach kan ons echt beter maken. Daarom verwacht ik ook veel van dit seizoen”, aldus El Blanquito.

Naast Don Andrés, stond ook Xavi de pers te woord. Bij de middenvelder kwam de nieuwe coach van de Catalaanse club ter sprake. “Martino is makkelijk in de omgang”, verklaarde Xavi, die vervolgde met: “Daar komt bij dat hij de speelstijl en de filosofie van FC Barcelona niet verandert. Nooit. Veel teams passen zich aan de tegenstander aan. Onze coach niet.”

Tot slot sprak Cristian Tello met de pers. De jonge aanvaller wil bij de Blaugrana’s vechten voor zijn plek: “Ondanks dat het lastig is om de strijd aan te gaan met Lionel Messi, Neymar Jr, Alexis Sánchez en Pedro Rodríguez, ben ik blij om hier deel van uit te maken en doe ik mijn best om in het team te kunnen spelen.”