Nieuws Januari 2014

Josep Seguer overleden

Triest nieuws om het nieuwe jaar mee te beginnen. Josep Seguer San, legende van FC Barcelona is woensdag op 90-jarige leeftijd overleden.

De verdediger speelde maar liefst 470 wedstrijden voor Barça en scoorde daarin 133 doelpunten. Hij was onderdeel van het '5 cups' team dat in het seizoen 1951/1952 vijf titels behaalde. Na zijn loopbaan als voetballer was de Catalaan nog even interim-manager in het seizoen 1969/1970. In het seizoen daarna werd hij de eerste manager van het reserve team van FC Barcelona, toen Barça Atlètic genoemd.De begrafenis van Josep Seguer San is aanstaande vrijdag om 12.00 uur in l'Hospitalet de l'Infant.

In onderstaand filmpje zijn beelden te zien van de zogeheten 'veteranenendag' van FC Barcelona.