Nieuws April 2017

Juventus - Barcelona 3-0

FC Barcelona heeft op bezoek bij Juventus in de kwartfinales van de Champions League een gevoelige nederlaag geleden. De heenwedstrijd in Turijn eindigde in een 3-0 nederlaag, waardoor Barcelona opnieuw voor een enorme opgave staat als ze de laatste vier nog willen bereiken. In Turijn was Barcelona geen schim van de ploeg die PSG met 6-1 versloeg, en Juventus profiteerde optimaal. Een dubbelslag van Dybala en een rake kopbal van Chiellini waren goed voor de zege.

In Turijn begon Barcelona slap aan het duel, en dit resulteerde in een vroege tegentreffer. Paulo Dybala kreeg de kans om in de zestien de bal aan te nemen en schoof het leer in de verre hoek. De verdediging liet de Argentijnse aanvaller ongeremd zijn gang gaan, en dit resulteerde niet veel later in de 2-0 voor de thuisploeg. Mascherano was Dybala kwijt en die schoot met links de bal hard in de korte hoek. Barcelona had even eerder een gigantische mogelijkheid op de 1-1 gemist, nadat Andrés Iniesta oog in oog met Buffon de bal niet binnen wist te schuiven. De hand van de Italiaanse keeper voorkwam de gelijkmaker. Verder kwam Barcelona niet in de wedstrijd door de ijzersterke defensie van de bezoekers.

In de tweede helft werd de voorsprong voor Juventus nog groter door een rake kopbal van Chiellini, terwijl Mascherano er opnieuw niet best uit zag. Barça kwam bijna tot de belangrijke uitgoal via Suárez, maar het ontbrak de ploeg aan de overtuiging om toe te slaan. Barcelona was niet in goede doen en in het restant van de wedstrijd werd er ondanks een niet toegekende strafschop geen aanspraak gemaakt op een beter resultaat. Door de 3-0 nederlaag staat Barcelona opnieuw voor een haast onmogelijke opgave, want het zal in de terugwedstrijd minstens drie goals moeten scoren om een verlenging af te dwingen. Dat wonderen bestaan heeft Barcelona op 8 maart bewezen tegen PSG, maar op 18 april zal blijken of Barcelona eens te meer een wonder kan vervolmaken.

Opstelling Barça: Ter Stegen; Sergi Roberto, Piqué, Umtiti, Mathieu ('46 Gomes); Rakitic, Iniesta, Mascherano; Messi, Neymar, Suárez