Nieuws Februari 2012

Keita schiet Mali naar halve finale

Seydou Keita blijft het met de nationale ploeg van Mali goed doen op de Afrika Cup. Zondag werd de halve finale bereikt nadat er van gastland Gabon werd gewonnen. Hierdoor verblijft de middenvelder nog een week langer in Afrika.

De wedstrijd tussen Gabon en Mali was tijdens de reguliere speeltijd geëindigd in een 1-1 gelijkspel. Gabon opende de score via Eric Mouloungui en vlak voor tijd wist Cheik Tidiane Diabate de gelijkmaker te scoren voor Mali. Beide ploegen kwamen niet te scoren tijdens de verlenging, waardoor strafschoppen de beslissing moesten brengen.

Tijdens de strafschoppenserie wist Mali-keeper Soumaila Diakité de inzet van Pierre Aubameyang te stoppen, waardoor hij Keita de kans gaf de wedstrijd te beslissen. De Barça speler faalde niet en schoot Mali naar de halve finale. Keita speelt met Mali woensdag in de halve finale tegen favoriet Ivoorkust.