Nieuws Augustus 2012

Laatste test voor start La Liga

Een week voor de eerste competitiewedstrijd voetbal Barça nog een laatste vriendschappelijk duel tegen Dinamo Boekarest. Het team van Vilanova is nog ongeslagen in het voorseizoen met overwinningen op HSV en Raja Club Athletic en tevens winst, na eerst gelijkspel en vervolgens penalty’s, op PSG en Manchester United.

De vriendschappelijke wedstrijd start zaterdagavond om 19:15 uur. Na de wedstrijd in de hoofdstad van Roemenië keren de spelers en technische staf terug naar Barcelona om zich voor te bereiden op de eerste wedstrijd van de Primera División tegen Real Sociedad, zondag 19 augustus om 21:00 uur. Een overwinning in Boekarest kan de perfecte stimulans zijn voor de eerste officiële wedstrijd tegen de club uit San Sebastian.

Na zijn debuut in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Manchester United krijgt Jordi Alba in Roemenië een nieuwe gelegenheid om met zijn nieuwe ploeggenoten te voetballen. In de wedstrijd zal waarschijnlijk Andreu Fontàs de eerste minuten voor Barça maken na zijn blessureperiode van zeven maanden. De verwachting is dat Dani Alves ook inzetbaar is ondanks de lichte enkelblessure die de verdediger over hield aan het midweekse duel met Manchester United. Voor Carles Puyol minder goed nieuws; de centrale verdediger moest de laatste training in Zweden missen door een spierblessure en hij zal niet op tijd hersteld zijn.

Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen @PenyaBarcelona. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook en Hyves van de Fan Club Barcelona.