Nieuws December 2009

Laatste wedstrijd van historisch jaar

Maandagmiddag neemt de selectie van Barcelona in een laatste oefenwedstrijd afscheid van het succesvolle jaar 2009. Om 17:15 vindt de aftrap plaats tegen Kazma Sporting Club uit Koeweit.

De kersverse wereldkampioen zal zonder de sterren Iniesta en Keita (geblesseerd), Alves, Messi en Xavi (melden zich maandag in Zwitserland om aanwezig te zijn bij het FIFA gala) aantreden. Het elftal zal voornamelijk bestaan uit de reserve spelers die tijdens het afgelopen WK voor clubteams amper in actie kwamen. Verwacht wordt ook de rentree van Milito, de verdediger die vanwege zijn knieblessure sinds mei 2008 niet meer actie kwam voor de blaugranas. Afgelopen weekend was Milito overigens waardevol door als kenner van Estudiantes de nodige belangrijke technische en tactische van de Argentijnse tegenstander aan zijn teamgenoten prijs te geven.