Nieuws Maart 2024

Lewandowski dicht bij EK

Robert Lewandowski is met Polen een stap dichterbij het EK 2024 in Duitsland gekomen. Polen was veel te sterk voor Estland afgelopen donderdag. Eindstand: 5-1.

Scoreverloop:

1-0 Frankowski

2-0 Zielinski

3-0 Piotrowski

4-0 Mets (eigen doelpunt)

5-0 Szymanski

5-1 Vetkal

Estland had geen kans. 74% balbezit voor de Poolse nationale ploeg. 1x een assist van Lewandowski.

Van belang was de uitslag van Wales tegen Finland. Het werd een gemakkelijke zege voor Wales: 4-1

Scoreverloop:

1-0 Brooks

2-0 Williams

2-1Pukki

3-1 Johnson

4-1 James

Op 26-3 (20.45) spelen Wales en Polen in het Cardiff City Stadium de belangrijke wedstrijd voor kwalificatie voor het EK. De winnaar plaatst zich voor het EK en speelt de 1e wedstrijd tegen Nederland. In de Nations League wist Polen 2x te winnen van Wales.

Maar ja, Wales geeft pas op als ze onder de douche staan. Polen zijn harde werkers; die willen zich maar al te graag kwalificeren. Met Robert Lewandowski voorop. De moeite waard om deze wedstrijd te bekijken.

Voor beide teams geldt: succes (een beetje meer voor Polen!).

Foto: fcbarcelona.com