Nieuws Juni 2012

Lionel Messi wordt vader

De laatste tijd gingen er veel geruchten rond dat Lionel Messi vader zou worden, maar de sterspeler van FC Barcelona hield desgevraagd zijn lippen altijd stijf op elkaar en onthield iedereen van een bevestiging of een ontkenning. Tot afgelopen zondag, toen de 24-jarige Messi op een persconferentie liet weten dat hij en zijn partner inderdaad een kind verwachten.

De geruchten ontstonden na de kwalificatiewedstrijd voor het WK2014, dat Argentinië begin juni tegen Ecuador speelde. De Argentijnse dribbelaar vierde zijn doelpunt in de 4-0 overwinning op een wel hele speciale manier: hij stopte de bal onder zijn shirt, voor velen de aanleiding om te vermoeden dat hij op een zwangerschap van zijn vriendin, Antonella Roccuzzo, doelde. Toen hij na afloop van de wedstrijd ernaar gevraagd werd, hield de Argentijn de boot af door te zeggen dat hij simpelweg het doelpunt opdroeg aan “een speciaal iemand”.

Maar nu is het dan toch bevestigd. Antonella is inderdaad zwanger en Messi liet zelfs al een voorspelling los op de vraag of het een jongen of een meisje zal worden: “Ik denk dat het een jongetje wordt. We wilden er niets over zeggen, omdat ons privéleven altijd voor onszelf hebben gehouden. Maar we werden er voortdurend naar gevraagd, dus wilden we ons geluk delen.”