Nieuws December 2014

Lucas verlengt contract

De linksback van Barça B, Lucas Gafarot, Barça B-speler, heeft woensdagavond zijn contract bij de blaugrana’s verlengd. De verdediger tekende een vernieuwd contract, dat hem tot 2017 aan Barça verbindt.

Nadat hij zijn contract bij de Catalaanse club heeft verlengd, sprak Lucas met Barça TV. De linksback verklaarde: “Ik ben blij dat ik nog twee jaar van deze mooie club mag uitmaken.” De linkerverdediger vervolgde met: “Het is een lastige stap om bij Barça B te komen, maar alles zal goedkomen zolang ik alles blijf geven. Het nieuwe contract is een goede stimulans om door te zetten.” Lucas zei tot slot Jordi Alba als voorbeeld te zien. “Ik let goed op Jordi Alba, op zijn bewegingen en hoe hij zich in het veld opstelt. Daar leer ik veel van”, aldus de linkerverdediger.

Lucas is sinds vorig seizoen aan de selectie van Barça B toegevoegd en heeft in negen duels zijn opwachting gemaakt. Vorig seizoen heeft de linksback zeven wedstrijden voor het beloften elftal gespeeld.