Nieuws Februari 2014

Martino tevreden na 6-0

In de persconferentie na de met 6-0 gewonnen wedstrijd tegen Rayo Vallecano kan trainer Gerardo Martino niet anders dan tevreden zijn. “We spelen beter wanneer we lol hebben in het spel. En vanavond hebben we het aanwezige publiek vermaakt. Scoren in de tweede minuut werkt bevrijdend. Dit was één van onze beste wedstrijden van het seizoen” Het stadion was opnieuw niet vol. Driekwart van Camp Nou was gevuld, wat teleurstellend is voor de staf en de spelers. “We hopen nog 20.000 mensen meer naar het stadion te halen”, aldus Martino.

De wedstrijd van zaterdagavond heeft vast en zeker een magnetische werking op supporters die nog twijfelde om de vaak hoge toegangsprijzen te betalen. Met name Lionel Messi was bij vlagen fantastisch aan het voetballen. De Argentijn brak het record van meeste doelpunten in Spanje voor één club. Martino: “Messi breekt elk record dat hij wil breken en hij is niet bang om de tel kwijt te raken. Ik wil graag geloven dat hij nog niet in topvorm steekt.”

Het vizier van Barça is nu weer gericht op de Champions League. Aankomende dinsdag spelen de blaugranas tegen Manchester City. Het is de eerste ontmoeting tussen de ploegen in de achtste finale van het miljoenenbal. Voor de return in Camp Nou op woensdag 12 maart heeft Fan Club Barcelona in samenwerking met NBD Sports een arrangement samengesteld. Klik hier om deze reis te bekijken.