Nieuws September 2013

Mascherano geblesseerd

Een kleine tegenslag voor FC Barcelona. Javier Mascherano, één van de vaste keuzes van Tata Martino in de opstelling, is in de midweekse wedstrijd tegen Real Sociedad geblesseerd geraakt en moest het veld verlaten. De Argentijn kwam aan het begin van de wedstrijd tot een ongelukkige botsing met Sergio Busquets, waarbij de voet van de middenvelder hem pijnlijk op het bovenbeen raakte. Aanvankelijk speelde Mascherano verder, maar in minuut 34 haalde Martino hem toch naar de kant, waarna Marc Bartra Mascherano’s plek in de achterhoede overnam.
De eerste testen hebben uitgewezen dat het gaat om een hamstringblessure in het rechterbeen. Mascherano zal woensdag verdere testen ondergaan om te bepalen hoe erg de blessure is.

Barça’s nummer 14 voegt zich nu bij Carles Puyol, die nog herstellende is van zijn knieoperatie, en Jordi Alba, die eveneens kampt met een hamstringblessure. De Spaanse linksback liep zijn blessure op in het treffen met Sevilla en zijn herstel zal naar verwachting om en nabij drie weken duren.