Nieuws September 2015

Vermaelen opnieuw geblesseerd

Thomas Vermaelen, de Belgische verdediger die vorig seizoen nagenoeg niet in actie kwam, is opnieuw geblesseerd geraakt. De ex-speler van Ajax stond dit seizoen al vaak in de basis, onder meer door een schorsing bij Gerard Piqué, Tegen Atlético Madrid mocht hij weer zijn opwachting maken, maar al na 25 minuten ging het weer fout voor de blessuregevoelige stopper. Voor Vermaelen is dit al de 27ste blessure in zes seizoenen, een gigantisch aantal dat eens te meer vraagtekens zet bij het aankoopbeleid van de club. Naar verwachting is deze blessure goed voor maar liefst drie weken afwezigheid bij Vermaelen, die last heeft van zijn kuit. Doelman Claudio Bravo kampt met eenzelfde blessure. Vermaelen mist dus de drukke weken in de competitie en in de Champions League, en in het aankomende speelweekend zullen Mathieu, Mascherano en Bartra de enige aanwezige centrumverdedigers zijn door de schorsingen en blessures.