Nieuws Augustus 2014

Mascherano tekent nieuw contract

FC Barcelona is de laatste tijd erg druk met het aantrekken van nieuwe spelers, dit in verband met het transferverbod voor het jaar 2015. Maar de Catalaanse club probeert ook de contracten te verlengen van bestaande spelers.

Daarom heeft Mascherano afgelopen dinsdag ook een nieuw contract mogen ondertekenen. Het nieuwe contract heeft een looptijd van vier jaar en hiermee ligt de Argentijnse international tot 30 juni 2018 vast in Barcelona. De vast gestelde afkoopsom bedraagt 100 miljoen euro. Voor het WK was er al een akkoord tussen de speler en club, maar het contract is nu daadwerkelijk ondertekend.

Na de ondertekening vertelde hij aan de pers blij te zijn met zijn nieuwe contract en dat hij tot de laatste dag van zijn contract zijn best zal doen voor FC Barcelona. Het is voor hem een eer om bij zo’n grote club te mogen spelen en in een team te spelen met hele grote spelers.