Nieuws Augustus 2015

Messi Man of the Match

Na afloop van de met 5-4 van Sevilla FC gewonnen Europese Super Cup in Tbilisi, werd Lionel Messi door de UEFA uitgeroepen tot de man van de wedstrijd.

De aanvaller scoorde uit twee vrije trappen en dat was voor de eerste keer in zijn carrière. Daarmee zorgde de vice-aanvoerder er persoonlijk voor de 0-1 achterstand in minder dan een kwartier na de openingstreffer van Sevilla werd omgebogen tot de 2-1 voorsprong voor Barça. Bekijk HIER de video van de doelpunten. In totaal heeft Lionel in zijn carrière 18 keer gescoord uit een vrije trap.

Door deze twee treffers is Messi op gelijke hoogte gekomen met all-time topscoorders Radamel Falcao, Oleg Blojin, Gerd Müller, Rob Rensenbrink en François van der Elst die tevens 3 keer het net hebben gevonden in de Europese Super Cup.

Lionel vertelde na afloop van de wedstrijd aan de pers: “Het was zwaar, maar we zijn heel blij dat we dit seizoen zijn begonnen met deze overwinning.”

Sevilla FC is een van de favoriete tegenstanders van de Argentijn om tegen te scoren. De teller staat na dinsdagavond op 24 doelpunten, 19 voor de Spaanse competitie, 3 in de Spaanse Super Cup en dus 2 voor de Europese Super Cup. Maar doelpunten zijn niet het belangrijkste voor Messi: “Het aller belangrijkste is dat we winnen en het seizoen sterk starten. De focus is nu op de Spaanse Super Cup tegen Athletic Bilbao.”