Nieuws November 2019

Messi terug bij Argentinië

Leo Messi is opgeroepen voor de selectie van het Argentijnse elftal nadat hij een schorsing van enkele maanden heeft uitgezeten. Messi was wegens opmerkingen aan het adres van de Zuid-Amerikaanse voetbalbond voor drie maanden geschorst door de CONMEBOL. Inmiddels zijn die verstreken, dus is Messi weer van de partij bij de oefenwedstrijd tegen het Braziliaanse elftal, waarvan Messi de halve finales verloor op de Copa América, evenals een vriendschappelijk duel tegen het Uruguay van boezemvriend Suárez. Messi noemde de Zuid-Amerikaanse voetbalbond corrupt en weigerde zijn medaille op te halen na een onterechte rode kaart die hij ontving in een duel tegen Chili. Messi is ook nog verwikkeld in een rechtszaak met een Nederlandse speelgoedfabrikant, maar hij zal vooralsnog niet in de rechtbank verschijnen.

Foto: www.fcbarcelona.cat