Nieuws November 2017

Messi tot seizoen 2020/21 bij Barça

De Argentijn tekende het contract op zaterdagochtend; de buyout-clausule is vastgesteld op € 700 miljoen.

FC Barcelona en Lionel Messi ondertekenden op zaterdagmorgen een nieuw contract dat de Argentijnse superster bij de Club zal houden tot en met het seizoen 2020/21. De buyout-clausule is vastgesteld op € 700 miljoen. Dus, tegen de tijd dat de nieuwe deal afloopt, zal de 30-jarige spits 17 jaar hebben doorgebracht met het eerste team.

14 seizoenen met het eerste team

Lionel Messi ging in 2000 als 13-jarige van Newell's Old Boys naar Barça. Na indruk te hebben gemaakt in de verschillende jeugdcategorieën, maakte hij zijn eerste teamdebuut op slechts 16 jarige leeftijd in een vriendschappelijke wedstrijd tegen FC Porto, voordat hij zijn officiële debuut maakte tegen Espanyol op 17-jarige leeftijd. Kort daarna scoorde hij zijn eerste doelpunt met een slimme lob tegen Albacete in Camp Nou.

De rest is geschiedenis. Leo Messi heeft sindsdien bijna elk record gebroken en is de grootste speler in de geschiedenis geworden met een duizelingwekkend aantal doelpunten, titels, records, individuele en teamprijzen. Nu, op 30-jarige leeftijd, zit Messi in zijn 14e seizoen bij het eerste team en zal met zijn nieuwe deal in totaal 17 jaar in blaugrana kleuren blijven. Wat is volgens jou het grootste moment in Messi's carrière?

Messi heeft bijna alles veroverd, acht La Liga-titels, vier Champions Leagues, vijf Copas del Rey, zeven Spaanse Super Cups, drie Europese Super Cups en drie Club World Cups. Zijn 30 titels is een evenaring met teamgenoot Andrés Iniesta voor de meeste titels in de clubgeschiedenis.

Individueel heeft hij de Ballon d'Or-prijs vijf keer gewonnen, meer dan elke andere speler in de geschiedenis van het voetbal, vier Pichichi-awards als topscorer in de Spaanse Ere Divisie en vier Gouden Schoenen als de beste topscorer in Europa . Messi's vierde gouden schoen werd hem op vrijdag officieel overhandigd door zijn vriend en teamgenoot, Luis Suárez.

Tijdens zijn carrière bij Barça scoorde de Argentijnse Nº10 523 doelpunten in 602 wedstrijden en is hij zowel de belangrijkste doelpuntenmaker van de Club als van La Liga.

Maar Messi stopt hier niet - de Argentijn is op weg naar een van de beste seizoensstarts van zijn carrière en heeft nog veel meer te bieden, wat muziek in de oren klinkt van alle Barça-fans die zich blijven verwonderen over zijn grootheid . En hij doet het in blaugrana. Zo gaat het verhaal verder ...

Foto: www.fcbarcelona.com