Nieuws Juni 2012

Messi zet goede seizoen voort bij Argentinië

Barça's sterspeler Lionel Messi wist zaterdagnacht ook te overtuigen voor zijn vaderland Argentinië. In het met 4-0 gewonnen duel met Ecuador scoorde hij één keer en gaf hij een assist.

De voorhoede van de Argentijnen bleek een plaag voor Ecuador in de strijd om de WK-kwalificatie van Zuid-Amerika. Aan de hand van Lionel Messi scoorden de Argentijnen er lustig op los en stond het na 20 minuten 1-0 dankzij Agüero, die de bal op een presenteerblaadje kreeg na voorbereidend werk van Di Maria en Messi. Nog voor rust maakten Higuaín en Messi hier 3-0 voor.

Een kwartier voor het einde bepaalde Di Maria met de 4-0 de eindstand. Het volgende duel staat gepland op 7 september, wanneer Lionel Messi het met zijn vaderland op mag nemen tegen Paraguay. Argentinië gaat aan de leiding met 10 punten uit vijf wedstrijden. Het Chili van Alexis Sánchez staat met evenveel wedstrijden gespeeld op één punt achterstand. Brazilië zit in de andere poule.