Nieuws Oktober 2022

Monsterzege FCB dames in CL

De Barça dames lieten er woensdagavond geen twijfel over bestaan, alles is dit seizoen gericht op het heroveren van de Champions League. In de eerste groepsfase wedstrijd in het Johan Cruyff stadion werd tegenstander Benfica compleet weggespeeld. Een uiteindelijke 9-0 zege was meer dan verdiend, waarmee een eerste stap werd gezet op de weg naar Philips stadion in Eindhoven, dit jaar de gastheer van de CL-finale.

Voor de wedstrijd mocht Alexia Putellas, de kersverse winnares van Ballon d’Or, haar trofee aan de supporters tonen. Ze zal dit seizoen zelf niet in actie komen vanwege het langdurige herstel van een zware blessure, maar haar support vanaf de tribune was hartverwarmend. De dames lieten bijna de gehele wedstrijd prima veldspel zien, waarbij de ene combinatie nog mooier was dan de andere. Al in de eerste minuut was het raak door Patri Guijarro. Het was de opmaat naar een 3-0 ruststand. Spelverdeelster Aitana Bonmatí en spits Oshoala schoten raak. Na rust was het dappere Benfica, dat weigerde de bus te parkeren en voortdurend voetballende oplossing probeerde te vinden, kanonnenvoer voor het team van coach Jonatan Giráldez. Achtereenvolgens Mariona, Geyse (tweemaal), Pina, Crnogorčević en opnieuw Oshoala waren het eindstation van prachtige aanvallen.

Volgende week speelt FCB Femení uit bij de Zweedse kampioen Rosengard.

Bron foto: fcbarcelona.cat