Nieuws Maart 2024

Mooie overwinning op Atlético

FC Barcelona boekte een duidelijke overwinning bij Atlético: 0-3. De 87e wedstrijd tussen beide teams. Pech bij de warming-up: Christensen viel geblesseerd uit en werd vervangen door Fermín López. Voorin moesten de doelpunten komen van Félix, Raphinha en Lewandowski. Yamal begon als reserve.

In de 8e minuut ging ter Stegen (zeldzaam) in de fout. Dit leidde tot een goede kans voor Atlético; gelukkig geen doelpunt. De beide ploegen hadden niet veel intenties om te scoren. Sierd de Vos noemde het een schaakspel in een laag tempo.

Vanaf minuut 34 werd Barça gevaarlijker. Een kopkans van Raphinha. Een schot van López . In de 38e minuut de 0-1 door een doelpunt van Félix (assist Lewandowski). Een terechte voorsprong!

Dieptepunt: een gele en rode kaart voor Xavi. Je kunt het natuurlijk oneens zijn met de arbitrage maar dit ging alle perken te buiten. In plaats van dat hij een voorbeeld moet zijn voor zijn spelers, laat hij zich elke keer weer gaan. Een gesprek hierover lijkt op zijn plaats.

In de 49e minuut een kans voor Morata. De bal ging over het doel. Aan de andere kant wist Lewandowski wel raad met zijn kans. Vanuit een moeilijke hoek scoorde hij de 0-2. Dik verdiend op dat moment (assist Raphinha).

Atlético leek nog moe van de midweekse wedstrijd in de Champions League. Weinig dadendrang en weinig energie. Wel nog een gevaarlijk schot van Atlético in de 57e minuut. Zoals altijd redde Ter Stegen bekwaam. Wat een doelman is hij!!

De genadeklap kwam in de 65e minuut door een kopbal van Fermín López: 0-3. (assist Lewandowski). Hij speelde ook een goeie wedstrijd. Er was nog een rode kaart voor Molina. Nog een kans voor Lewandowski maar de bal ging net naast het doel.

Man van de wedstrijd: Robert Lewandowski.

FC Barcelona staat nu op de 2e plaats. 8 punten achter Real Madrid en 2 punten voor op Girona. Komend weekend is er interlandvoetbal. Eerstvolgende wedstrijd zaterdag 30 maart 21.00 uur thuis tegen Las Palmas. Gevolgd door de wedstrijd tegen PSG (in Parijs) woensdag 10 april 21.00 uur.

Visca Barça!!!

Opstelling: ter Stegen, Fort (82”Casadó), Koundé, Cubarsí, Araujo, López (82”Martínez), Gúndogan, Roberto (77”Romeu), Félix (77”Roque), Raphinha (60”Yamal), Lewandowski

Foto: fcbarcelona.com