Nieuws November 2012

Na Mallorca interlandweek

De acht opgeroepen Barça-spelers voor La Roja, Víctor Valdés, Martín Montoya, Jordi Alba, Cesc Fàbregas, Andrés Iniesta, Sergio Busquets, David Villa en Pedro Rodríguez, zijn niet de enige spelers die na de competitiewedstrijd tegen Real Mallorca vertrekken voor een interlandwedstrijd.

De aanvoerder van Argentinië, Lionel Messi, vertrekt naar Riyadh voor het interlandduel op 14 november tegen Saudi-Arabië. Alejandro Sabella, bondscoach van de Argentijnen, heeft daarnaast Javier Mascherano opgeroepen voor de vriendschappelijke wedstrijd in het King Fahd International Stadium.

Alexis Sánchez reist naar Zwitserland voor de oefenwedstrijd met Chili tegen Servië op 14 november om 20:00 uur in het AFG Arena (St. Gallen).

Dani Alves is door de Braziliaanse bondscoach Mano Menezes opgenomen in zijn selectie. De Goddelijke Kanaries spelen ook op 14 november een vriendschappelijke interland tegen Colombia in New Jersey. De Braziliaanse bond meldde op de officiële website dat de wedstrijd tegen Colombia het 1.000e duel is dat de nationale ploeg zal spelen. Menezes had ook Adriano Correia opgeroepen, maar die heeft door de spierscheuring in zijn rechter dijbeen in de wedstrijd tegen Celta de Vigo af moeten zeggen. Naar verwachting is de verdediger pas eind november weer hersteld.

Als laatste spelen de drie Portugese spelers van Barça B een interland. Gustavo Ledes is opgeroepen voor het onder-21 team van Portugal tegen Schotland en zijn teamgenoten Agostinho Cá en Edgar Ié spelen met onder-20 een interland tegen Mali.