Nieuws Juli 2011

Napoli tegenstander Gamper toernooi

22 augustus speelt FC Barcelona de wedstrijd om de 46ste Joan Gamper Trofee. Deze wedstrijd wordt gezien als de openings wedstrijd van het seizoen. Tijdens deze wedstrijd wordt de selectie van het nieuwe seizoen gepresenteerd. De datum waarop deze wedstrijd wordt gespeeld stond al langer vast en nu is sinds donderdag bekend dat Napoli de tegenstander is.

Barça en Napoli hebben beide een lange historie in het voetbal, ondanks dat hebben de beide ploegen nog niet eerder een officiële wedstrijd tegen elkaar gespeeld. De enige ontmoeting tussen beide clubs was tijdens een oefenwedstrijd op 25 mei 1978. De wedstrijdstrijd eindigde in 1-1.

Napoli eindigde het vorig seizoen als derde in de Serie A met twaalf punten achterstand op kampioen AC Milan. Door dit resultaat zal Napoli in het nieuwe seizoen ook Champions League spelen. De ster spelers van de Italiaanse ploeg zijn de Argentijn, Ezequiel Lavezzi, de Uruguayaan Edinson Cavani, beiden spelen nu op de Copa America. Marek Hamsik uit Slowakije en ex speler van Espanyol Víctor Ruiz zijn twee andere sterke spelers. Gokhan Inler van Udinese en Marco Donadel van Fiorentina zijn tot nu toe de aankopen voor het seizoen 2011/2012.