Nieuws Juli 2013

Neymar, Alves en Iniesta bij “Best XI” Confederations Cup

Neymar, Daniel Alves en Andrés Iniesta zijn opgenomen in het sterrenteam van de afgelopen Confederations Cup. De gebruikers van FIFA.com bepaalden welke elf spelers zich tijdens het toernooi het beste geprofileerd hadden, en als club kwam FC Barcelona het beste uit de bus.

De drie blaugranas speelden in Brazilië een belangrijke rol binnen hun team. Neymar scoorde vier doelpunten en werd uitgeroepen tot MVP van het toernooi, terwijl Iniesta de eer kreeg tot de tweede beste speler verkozen te worden. Dani Alves is ondertussen een vaste kracht van de Braziliaanse ploeg en liet zich tijdens het succesvolle toernooi van zijn beste kant zien.

Behalve Pirlo van Italië bestond de gehele Confederations Cup XI uit spelers die behoorden tot de twee ploegen die de finale bereikten: Brazilië en Spanje. Het komt dan ook niet als een verassing dat FC Barcelona de best gerepresenteerde club binnen het ere-elftal was.

De volledige lijst:
Julio Cesar (Brazilië), Dani Alves (Brazilië), Sergio Ramos (Spanje), Thiago Silva (Brazilië), David Luiz (Brazilië), Andrés Iniesta (Spanje), Andrea Pirlo (Italië), Paulinho (Brazilië), Neymar (Brazilië), Fernando Torres (Spanje) en Fred (Brazilië).
De FIFA.com achterban verkoos Felipe Scolari, de bondscoach van Brazilië, tot de coach van dit sterrenelftal.