Nieuws Februari 2015

Neymar viert verjaardag

In de zomer van 2013 kwam hij, de lichtvoetige Braziliaan Neymar. Neymar Júnior werd voor een bedrag van 57 miljoen overgenomen van het Braziliaanse Santos, al is er tot op de dag van vandaag nog een flinke discussie gaande over de handelingen die bij het afronden van deze transfer zijn verricht. Op woensdag 5 januari is de buitenspeler 23 jaar geworden, en omdat de Braziliaan momenteel in bloedvorm steekt is dit een geschikt moment om eens een blik te werpen op het succesvolle seizoen voor Neymar tot dusver.

Neymar staat momenteel in de competitie op een aantal van vijftien treffers, waarmee hij derde is op de topscorerslijst achter de onvermijdelijke Cristiano Ronaldo en Lionel Messi. In de afgelopen drie wedstrijden wist Neymar zelfs vijf keer het net te vinden, want na een dubbelslag tegen Elche en erna twee doelpunten tegen Atlético wist hij ook tegen Villareal het net te vinden. In totaal heeft Neymar dit seizoen 22 doelpunten, want ook in de Champions League wist hij al driemaal te scoren, terwijl hij in de beker vier keer het net vond. Met 22 doelpunten in 26 officiële wedstrijden heeft Neymar geweldige statistieken behaald dit seizoen, en hij wist ook te scoren in belangrijke wedstrijden zoals de ontmoetingen met Real Madrid voor de competitie en Atlético voor de competitie en ook de Copa del Rey. Met 15 goals uit 51 schoten kan de conclusie worden getrokken dat bij 29% van de schoten van Neymar hij het net wist te vinden.