Nieuws November 2013

Neymar wint van Alexis

In Toronto (ja u leest het goed) streden twee Blaugranas tegen elkaar in een vermakelijk oefenduel. Neymar wist aan het langste eind te trekken met de Goddelijke Kanaries.

In voorbereiding op de WK in eigen land heeft Brazilië al op veel plekken in de wereld gespeeld, maar Canada nog niet. En dus troffen Chili en Brazilië elkaar dinsdag (plaatselijke tijd) in Toronto. Met aardig wat kansen over en weer was het een nuttige wedstrijd voor beide landen. Neymar en Alexis mochten allebei in de basis beginnen maar wisten niet te scoren. De doelpunten kwamen op naam van Hulk, Robinho en Vargas. Vlak voor tijd ging Neymar onder luid applaus van de aanwezige toeschouwers naar de kant. Dani Alves bleef de hele wedstrijd op de bank zitten.

Gelukkig zijn beide aanvallers heelhuids de oefencampagne doorgekomen want het gemis van Lionel Messi moet worden opgevangen in de komende weken. Zaterdag wacht Granada CF en dinsdag Ajax.