Nieuws Maart 2014

Nieuw contract voor Messi?

Het lijkt erop dat Lionel Messi binnenkort weer de beste betaalde speler van de wereld is.

Messi, die afgelopen zondag zijn 200e wedstrijd in de competitie won is de laatste tijd weer op dreef. Achter de schermen is de clubleiding dan ook bezig om een nieuw contract op te stellen. De nieuwe voorzitter Josep Maria Bartomeu: “We willen dat hij de best betaalde voetballer ter wereld wordt en dat proces is in gang gezet. We hopen dat we later dit seizoen of komende zomer uitsluitsel kunnen bieden.” Messi ondertekende zijn huidige contract, tot medio 2018, iets meer dan een jaar geleden.

Niet geheel verrassend wil de voorzitter zijn beste speler niet kwijt. “Messi is niet te koop, het is een speler die hier geboren is, een speler die bij Barcelona hoort. Een icoon, een wereldster die voor deze club speelt en hopelijk zijn loopbaan hier afsluit. Daarom is hij niet te koop.”

Het is wel opmerkelijk dat de Argentijn nu al vijf keer een contract heeft ondertekend bij Barça. Ook al is het de beste speler ter wereld is het de vraag hoever de clubleiding moet gaan met het salaris van Messi. Hoe denken jullie daarover? Laat het weten in een reactie hieronder!