Nieuws Augustus 2015

Nieuw record voor Leo Messi

De recente nederlaag in de Spaanse Super Cup weerhield Leo Messi er niet van een nieuw record achter zijn naam te zetten. Zijn doelpunt in minuut 43 was zijn elfde in de traditionele openingswedstrijd van het Spaanse voetbalseizoen. Messi was al de topscorer in deze competitie, ver voor nummer twee Raúl (7 doelpunten), en voormalige Barça-sterren Begiristain en Stoichkov (beide 6 doelpunten).

Messi’s goal tegen Athletic Club maakt van hem de eerste voetballer die trefzeker is in vijf verschillende edities van de Spaanse Super Cup. Ook in 2009, 2010, 2011 en 2012 zette hij zijn naam op het scoreformulier. Tevens betekent de treffer dat Messi nog uitstekend op koers ligt voor zijn huzarenstukje van in 2011, toen hij in alle zes de competities waaraan Barça meedeed tot scoren kwam. de enige andere voetballer die dat heeft klaargespeeld is teamgenoot Pedro Rodríguez, in dat gouden jaar 2009.