Nieuws Augustus 2014

Nieuwe ster bij Barça?

Zondagavond won FC Barcelona eenvoudig van Elche, de doelpuntenmakers waren Messi, twee keer en Munir. De spits was de verrassing van Enrique in de opstelling.

Munir El Haddadi, zoals hij volledig heet, wist vorig seizoen als speler van de Juvenil A het team naar de winst in de UEFA Youth League te leiden. Dit deed hij met twee doelpunten, waarvan de laatste een heel mooi doelpunt was. De verwachting was dat de spits dit jaar zijn minuten bij Barça B mocht maken, maar voor de wedstrijd tegen Elche besliste Enrique anders en haalde hem voor deze wedstrijd bij het eerste elftal.

In het voorseizoen maakte hij al een goede en gedreven indruk en scoorde drie keer. Doordat Neymar niet kon spelen, moest Enrique hiervoor een oplossing zoeken en hierdoor mocht Munir starten in de basis. Dit vertrouwen van de trainer betaalde zich al bijna uit in de eerste helft. Hij schoot de bal loeihard op de lat. Aan het begin van de tweede helft bekroonde hij zijn debuut wel met een doelpunt.

Het doelpunt van Munir, was ook meteen een doelpunt met een historische rand. Want hiermee was hij met zijn 18 jaar en 357 dagen, de jongste speler die een doelpunt maakte tijdens zijn debuut voor FC Barcelona. Tijdens zijn wissel, kreeg hij dan ook een staand applaus van Camp Nou. Na de wedstrijd verklaarde de spits, dat hij een droomdebuut heeft beleefd.