Nieuws November 2018

Nike lanceert jubileumshirt

Fc Barcelona en Nike vieren hun 20ste verjaardag op een prachtige manier. Gedurende de afgelopen 20 jaar heeft Barca in minimaal 20 verschillende thuisshirts gespeeld en al deze shirts vormen samen de verrassing voor de 20-jarige samenwerking. Want ter gelegenheid van het jubileum brengt Nike een shirt uit, die bestaat uit een mix van alle thuisshirts die Nike voor Barca heeft mogen ontwerpen.

Nike X Barcelona
Sinds 1998 zijn Nike en Barcelona aan elkaar verbonden. Het is een succesvolle periode van de club, met 10 landstitels, 4 Champions League-titels en een groot aantal andere prijzen. Reden genoeg voor het Amerikaanse sportmerk om een trotse sponsor te zijn en om dat te uiten hebben ze nu dus een prachtig shirt gelanceerd.

Limited Edition
Het speciale jubileum shirt is gemaakt voor de fans en Barcelona zal dan ook geen wedstrijden spelen in dit shirt. Het is een shirt waarin talloze historische en iconische shirts zijn samengevoegd. Het is een shirt geworden met de beroemde strepen van de club op de voorkant, de achterkant en op de mouwen van het shirt om herinneringen op te roepen aan de vele overwinningen van het team, historische momenten en legendarische spelers die het Barca shirt hebben gedragen.

foto:www.fcbarcelona.com