Nieuws Juli 2013

Oefenwedstrijd afgeblazen

De oefenwedstrijd tussen Lechia Gdanks en FC Barcelona die zaterdagavond op het programma stond gaat niet door. Dit vanwege het trieste nieuws wat vrijdagavond bekend werd gemaakt over Tito Vilanova.

De trainer moet noodgedwongen stoppen omdat er voor de derde keer speekselklierkanker is geconstateerd.De oefenmeester wordt al tijden getergd door de ziekte. Vorig seizoen verbleef hij langdurig in New York voor zijn herstel. Toen werd gekozen om Roura, assistent van Vilanova, tijdelijk de zaken waar te nemen. In tegenstelling tot vorig jaar kiest hij er nu voor helemaal te stoppen.

Na gesprekken binnen het team is er besloten om niet te gaan spelen. De spelers zijn te emotioneel om af te reizen naar Polen voor een oefenwedstrijd. In samenspraak met de sponsor van de wedstrijd gaat er worden gekeken naar een andere speeldatum.