Nieuws Februari 2010

Ook Abidal loopt pittige blessure op

Een blessure komt nooit alleen zullen ze deze dagen bij FC Barcelona zeggen. Nadat afgelopen zaterdag Alves en Touré de ziekenboeg in moesten, heeft dinsdag ook Eric Abidal zich met een spierscheuring bij zijn trainer afgemeld.

De Fransman, de laatste tijd in grootse vorm, onderging de kwetsuur tijdens een lichte training die, als tegemoetkoming naar de Barça fans in de provincie, ditmaal in het plaatsje Reus was georganiseerd. Ondanks de stromende regen waren daar 3.500 mensen op af gekomen.

Guardiola kent met de blessuregolf een tegenslag in zijn plannen voor de komende wedstrijden. Abidal is zeker zes tot acht weken uitgeschakeld. Zijn plaatsvervanger Maxwell speelde afgelopen zaterdag al op de positie van rechtsachter Alves. Hoe de posities komende zondag in het belangrijke uitduel bij Atlético Madrid zullen worden verdeeld, zal tot het laatst een geheim blijven, maar dat Guardiola in de kweekvijver van La Masia de nodige canteranos zal oproepen staat buiten kijf.

Dinsdag werd bekend dat Piqué en Márquez één wedstrijd schorsing zijn toegezegd na hun rode kaart in de wedstrijd tegen Getafe.