Nieuws Maart 2013

Ook Barça B wint

Voordat FC Barcelona zelf aantrad in
Camp Nou, speelde Barça B in het Mini Estadi tegen Córdoba CF. De Catalaanse talenten wonnen met 4-3.

Na een half uur spelen bracht Gerard Deulofeu Barça B op voorsprong. Voor rust werd er niet meer gescoord, waardoor 1-0 de ruststand bleef. De tweede helft begon voortvarend.
Luis Alberto wist binnen tien minuten na rust voor de 2-0 te zorgen. Garai wist niet veel later te scoren voor Córdoba. Wederom wist Barça B de score via Jean Marie Dongou en Sergio Araujo uit te breiden naar 4-1. In de slotfase wisten Pedro en Xisco te scoren voor de club uit Andalusië en zo de spanning nog terug te brengen in de wedstrijd, maar gelukkig viel de gelijkmaker niet en won het team van Eusebio Sacristán met 4-3.

Barça B blijft door deze overwinning op de zesde plaats in de Segunda División. Deulofeu scoorde een keer en kwam hiermee op 18 doelpunten en blijft tweede op de topscorerslijst, achter Charles. De spits van Almería wist een keer te scoren in het met 2-3 verloren duel met Las Palmas.

Opstelling Barça B: Bañuz, Gómez, Planas, Deulofeu (88' Cá), Luis Alberto, Rafinha, Sergi Roberto, Patric (73' Balliu), Gus Ledes, Muniesa en Dongou (69' Araujo)