Nieuws Maart 2012

Opvallende wedstrijdselectie

Door de vele afwezigen in de verdediging door blessures en schorsing, moet Guardiola behoorlijk puzzelen voor de wedstrijd tegen Real Mallorca. Vrijdagmiddag heeft de Catalaanse trainer zijn selectie bekend gemaakt en het is opvallend dat het merendeel van deze selectie uit de eigen jeugdopleiding afkomstig is.

Maar liefst vijftien spelers die meereizen naar Mallorca, genoten een deel van hun opleiding bij FC Barcelona. Dat zijn de spelers: Valdés, Piqué, Puyol, Xavi, Fàbregas, Iniesta, Thiago, Busquets, Messi, Pedro Cuenca, Montoya, Muniesa, Bartra en Tello. Alleen Pinto, Mascherano, Keita en Sánchez zijn spelers die aangekocht zijn en mee mogen naar Mallorca.

Op Mallorca moet FC Barcelona winnen, om de achterstand, welke deze week is teruggelopen naar zes punten, niet weer groter te laten worden.